Sou aquí:   
Inici > Tràmits > Via pública > Sol·licitud d'ocupació temporal de la via pública
Informació sobre el tràmit

Aquest tràmit us permet sol·licitar l’autorització per ocupar o tancar temporalment una via pública.

Qui el pot demanar? Qualsevol persona física (major d’edat) o jurídica, degudament representada.

Quan es pot sol·licitar? En qualsevol moment.

Quin altre tràmit s’ha d’haver fet anteriorment? Si es vol ocupar la via pública per a realitzar-hi obres, caldrà que prèviament s’hagi presentat la comunicació prèvia d’obres o s’hagi obtingut la llicència d’obres corresponent, en funció del tipus d’obra que es vulgui portar a terme.

Quin cost té? Segons el motiu:

Quan es dóna resposta?  En un termini màxim de 3 mesos

Quin és l’òrgan responsable de la resolució? La Junta de Govern Local

Quin és l’efecte del silenci administratiu? Si la resolució no es notifica en el termini indicat, la sol·licitud s’ha d’entendre desestimada per silenci administratiu.

Documentació necessària a presentar

  • Annex sol·licitud d’ocupació temporal de la via pública

En el cas de sol·licitar-ho per la instal·lació de bastides a la via pública, aquestes es consideren com a mobiliari temporal i han de complir les determinacions de l'apartat 10 de l'annex 2a del Decret 209/2023, Codi d'accessibilitat de Catalunya. Consultar fragment al final de la pàgina.

Com iniciar el tràmit

Sol·licitud presencial: Omplir el formulari en suport paper i presentar-ho presencialment a les oficines municipals, de dilluns a divendres de 9 a 2 del matí i dilluns de 4 a 7 de la tarda.

Sol·licitud per via telemàtica: Per accedir el tràmit i presentar la sol·licitud al registre telemàtic caldrà anar a formulari electrònic i identificar-se, ja sigui per identificació digital (IdCAT Mòbil, Cl@ave) o d’un certificat digital (IdCAT, FNMT, etc.) o DNI electrònic. En la presentació de la sol·licitud adjuntar la documentació que s’indica a l’apartat de documentació necessària a presentar.

Normativa aplicable:

  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  • Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

  • Llei 33/2003, de 3 de novembre, del Patrimoni de les Administracions Públiques.

  • Decret 336/1988, de 17 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals.

  • Decret 209/2023, 28 de novembre, pel qual s’aprova el Codi d’accessibilitat de Catalunya.

  • Ordenança fiscal núm. 9: Taxa per a l’ocupació de terrenys d’ús públic amb mercaderies, materials de construcció, runes, tanques, puntals, estintols, bastides i altres instal·lacions anàlogues.

  • Ordenança fiscal núm. 11: Taxa per ocupació de taules i cadires

  • Ordenança fiscal núm. 13: Taxa per parades

Models de documentació a presentar i full informatiu


Formulari electrònic

     
Formulari en suport paper